U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.


De administratie bijhouden is een belangrijk onderdeel van het zelfstandig ondernemen. Zo weet wat u ingekocht of verkocht heeft, welke betalingen al gedaan zijn en wat u heeft verdiend. Wij kunnen u advies geven over het opzetten van een administratie.

De Belastingdienst wil weten hoeveel BTW u af dient te dragen over alles wat u aan diensten geleverd heeft. En aan het eind van het jaar volgt de jaarlijkse Aanslag Inkomstenbelasting. Om naheffingen te voorkomen wilt u graag zeker weten dat alles hierover goed wordt aangegeven. Als uw talent niet in de cijfertjes ligt, kunt u de BTW aangifte en de Aangifte Inkomstenbelasting door ons laten verzorgen:

De Belastingdienst vraagt meestal van een ZZP-er om per kwartaal aangifte doen van de BTW. U verzamelt hiervoor alle in- en verkoopfacturen en bankafschriften van het betreffende kwartaal. Heeft u deze stukken compleet, dan levert u deze hele boekhouding bij ons aan. Dat kan per post, fysiek afgeven bij ons aan de deur of per email (of een combinatie hiervan). Wij verwerken vervolgens alles in ons
boekhoudprogramma en berekenen de BTW. Daarna dienen wij de BTW-gegevens voor u in bij de Belastingdienst en stellen u op de hoogte van het resultaat (betalen of terug krijgen). De boekhouding komt daarna, indien gewenst, weer retour. 

Na afloop van het jaar verzorgen wij de IB aangifte en eventueel die van uw partner. Dit doen wij samen met u zodat u weet wat er aangegeven wordt. Indien van toepassing kunnen wij een jaarrekening opstellen.

Bij vragen over het ondernemerschap kan altijd een adviesgesprek worden aangevraagd. 

Dit is in grote lijnen onze werkwijze. De precieze invulling is afhankelijk van uw bedrijf en wordt samen met u vastgesteld.